söndag 28 december 2008

Då var julen över...

Tänk att man förbereder sig ungefär en månad innan julafton med massa julpynt, klappar, mat blandat med massa stress. När väl julen kommer säger det bara swich så är den borta. Det har i alla fall varit en riktigt bra jul i år, även fast det inte var som det brukade vara. Det är så himla tråkigt när man blir äldre och den magiska känslan av julen försvinner allt mer. En sak av dem är att tro på tomten. I år hade vi inte ens någon tomte, min lilla kusin som är 8 år, ville istället vara tomte själv...vad hände med den riktiga tomten? Finns han eller finns han inte?

Om några dagar är det snart nytt år och jag far snart iväg utomlands, tar en paus från Sverige och kylan ett tag. Men nyårsafton? Jag har inte en blekaste aning om vad som händer då, det enda jag vet är att jag ska vara med de två som står mig så gott som närmast. Det ska bli en bra start på nästa år har jag bestämt! :)

Inga kommentarer: