torsdag 4 september 2008

DISSEN FÖR IDAG

Beatrice Pettersson fick med rätta uppmärksamhet för sitt egenproducerade material.Jag har lite svårt att tänka mig att Beatrice någonsin kommer bli en av det verkligt stora och välkända artisterna i Sverige.Inte för att hon är dålig, långt därifrån, utan för att hennes musik fångar in en lite för smal publikgrupp.Att skriva och säga att det handlar om kvantitet eller kvalitet blir fel i musiksammanhang, men samtidigt känns Beatrice som lite i det som generellt läggs i den jämförelsen, jag tror aldrig att hon någonsin kommer hamna i kvantitetsfacket, kvaliteten däremot, den har hon redan. Jo jämförelsen haltar, den är rent sagt usel, speciellt i jämförelse med texterna och melodierna Beatrice Pettersson framförde, men det är det enda som kommer mig för när det gäller Beatrice Petterssons musik och valda genré. Text: Knytpunkt.com


Jag menar jag bryr mig inte direkt mycket när jag läser sånt här i tidningar, men när det står sånt här om kompisar blir jag faktiskt arg och upprörd. Jag förstår faktiskt mig inte på den som har skrivit det här. Är det meningen i det här fallet att han/hon skulle trycka ner henne? Det som stör mig mest är att han/hon skriver att den tror att hon inte kommer att bli välkänd och heller inte har något kvantitetsfack, vad vet den som har skrivit texten om det ? Om några år kanske hon kommer med flera låtar i olika former och vem vet hon kanske till och med slår igenom någon gång. Bara för att hon inte är en sådan som ställer sig i tv-rutan på "Talang 2009" och som bara blir känd över en månad så betyder det inte att hon inte kommer att bli någonting alls. Jag tycker att det är okej att ge kritik, men inte när man trycker ner människor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag trodde först att det var du som skrev så om henne. Jag höll på att få en riktig chock. Iaf så håller jag helt med dig !! <3